Jdi na obsah Jdi na menu
 


Letní přípravné období Michala Šnebergera před OH v Aténách

(J. Vedra)

 

Příprava probíhala ve II.části závodního období od 1.7. do 23.7.2004 ve Slovinské Rogle v nadmořské výšce 1500 m.n.m. Celý pobyt byl zaměřen k dosažení nejvyšší výkonnosti před OH. Cílem bylo obnovit a rozvíjet jednotlivé tréninkové složky. Hlavní důraz byl kladen na rozvoj rychlostní vytrvalosti a tempové rychlosti s cílem zlepšení osobního maxima na 800m.

 

První 4 dny byli věnovány aklimatizaci, zařazen byl 1x volný běh OV do 10 km

                                                                                     2x túra 2-3 hod

                                                                                    1x volný den

 

Od 5 dnů pobytu začal 3 týdenní trénink na dráze, který zahrnoval 4 intervalové tréninky na rozvoj  RV – úseky v délce  100     150 m

            TR – úseky v délce   150     300 m

            SV – úseky v délce   400     600 m

            TV – úseky v délce 1000  – 3000 m

 

A dále 1x běh na úrovni na ANP v délce 6 km

            2x běh na obnovení obecné vytrvalosti v délce 14 – 18 km

            2x rozvoj všestranné síly (odhody medicinbaly, posilování paží, břicha, zad s vlastní    

                                                     vahou těla)

            1x speciální běžecká síla (vybíhané svahy v délce 50 – 100 m a skákané svahy 100 m)

Doplněno speciálním běžeckým cvičením, překážkovou a běžeckou abecedou.

 

            V týdnu bylo zahrnuto celkem 10 tréninkových jednotek. Všechny intervalové tréninky se pravidelně opakovali po celé tři týdny s tím, že se jednotlivé úseky postupně prodlužovali.

 

Např.: 1 týden SV (1500 m) - úseky v délce 400 m

           2 týden SV                 - úseky v délce 500 m

           3 týden SV                 - úseky v délce 600 m

 

            Aby nedošlo k předčasné únavě a zahlcení závodníka, byly všechny úseky od začátku tréninku pozvolna zrychlovány až do posledního, který byl nejrychlejší. Tím byla zaručena dobrá adaptace organismu, což se potvrdilo ve 3 týdnu přípravy, který byl nejkvalitnější, co se

týká dosažených časů jednotlivých úseků i jejich délky.

            Celý VT probíhal bez vážnější krize závodníka a ukázalo se, že stanovený tréninkový plán byl optimální a příprava v nadmořské výšce splnila očekávání.

 

            4 dny po návratu z VT byly odpočinkové s ohledem na zpětnou adaptaci. Zařazen byl 2x volný běh OV do 10 km a 2 dny volna. 5 a 6 den byl naplánován trénink na dráze, který obsahoval 2 tréninkové jednotky zaměřené na tempovou vytrvalost a tempovou rychlost. Potom následovalo vyladění. A 10 den po návratu startoval Michal v závodě na 800 m, ve kterém běžel své osobní maximum 1:46,63. Tady se ukázalo, že zaměření se na rozvoj RV a TR bylo správné. Protože jsem předpokládal, že rozběhy na OH budou taktického zaměření a zrychlené až ve druhé polovině závodu, kde hrají rychlostní schopnosti běžce významnou roli. To dokazuje celá světová špička mílařů, která umí 800 m za 1:46 – 1:45, což je předpoklad k dosažení časů 3:34 - :30 na 1500 m. Jen běžci s těmito předpoklady mají šanci na finálové umístění na světových soutěžích.

            Po zmiňovaném závodě na 800 m pokračovala příprava směrem k OH s cílem maximálního vyladění. Vše nasvědčovalo tomu, že sportovní forma kulminuje a bude optimální v době OH.

                                                    http://www.atletika.cz/default.aspx?section=80

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář